Insidan eller utsidan?

 
Ligger i sängen och har kollat på massa filmer eftersom jag inte kunde sova. Mår illa och har huvudvärk, att vara sjuk har aldrig varit min grej alltså, haha. Har praktik imorgon men mår jag inte bättre får jag stanna hemma, och eventuellt ta en promenad för att få lite frisk luft. 
 
Sen kom jag få en annan sak, det sägs att det är insidan som räknas och blablabla, detta betyder att man egentligen inte behöver lägga ner tid på att sminka sig, platta håret, o.sv.. Men ändå gör folk det. Varför säga att det är insidan som räknas om man går efter utseendet? Om jag ska vara helt allvarlig så tror jag mest på detta citat:
"Det är insidan som räknas men det är utsidan som ger insidan en chans"  

Men ska nog sluta stå massvis med timmar framför spegeln för att försöka se så bra ut som möjligt, det är slöseri med tid enligt mig. Man är fin utan smink också och det är något som är viktigt att veta :)
 
Sen fattar jag ju självklart att man vill fixa sig för t.ex. fest/date osv.. men det är inte det viktigaste. Ett leende är bättre än allt smink i världen. 
Puss.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0